W dniu 14.02.2020 r. klient naszego sklepu opisał w sieci sytuację, którą ocenił jako godną skrytykowania. W tym dniu około godziny 9.30 sprzedawca sklepu spożywczo – piekarniczego odmówił odkupienia butelek po piwie „pozbieranych pod blokiem” pani, która nie mogła okazać paragonu potwierdzającego sprzedaż opakowań kaucjonowanych przez ten sklep.
Bez dogłębnej wiedzy i możliwości obiektywnej oceny zaistniałej sytuacji stało się to pretekstem licznych komentarzy, najczęściej krytycznych, a nawet wulgarnych, pod adresem pracowników sklepu.
Otóż wyjaśniamy, że Gminna Spółdzielnia Koronowo nie prowadzi skupu opakowań zwrotnych. Podobnie jak inne placówki handlowe w kraju realizujemy jedynie wypłaty kaucji za zwrócone opakowania szklane podlegające takiemu obrotowi. W takiej sytuacji ważnym jest okazanie paragonu z kasy fiskalnej jako dowodu dokonania zakupu w sieci Gminnej Spółdzielni.
Osoba, której odmówiono w dniu 14.02.2020 r. wypłaty gotówki z powodu braku paragonu jest znana personelowi sklepu z codziennych zakupów towarów spożywczych i jest ona poinformowana o potrzebie okazania paragonu w celu odzyskania kaucji za zakupione butelki. Nadmieniamy jednocześnie, że klientka nie dokonuje w tym sklepie zakupu towarów w opakowaniach szklanych objętych kaucją. Nigdy też nie zwracała się do personelu o pomoc finansową lub rzeczową w celu zakupienia pieczywa. Dała się natomiast poznać jako osoba kłopotliwa – uciążliwa wyrażająca często swoje niezadowolenie z poziomu cen towarów spożywczych. Obsługa sklepu w sposób regularny narażona jest na konieczność wysłuchiwania niezadowolenia, odbierania inwektyw, bądź na wszczynanie nieuzasadnionych awantur w trakcie realizacji zakupów.
Osoba obsługująca w dniu 14.02.2020 r. wspomnianą panią jest wieloletnim, doświadczonym i cenionym pracownikiem Spółdzielni. Nie zanotowano dotąd żadnej skargi na jej pracę i zespołu pracowniczego, w którym pracuje.
Stając w obronie godności i poszanowaniu dobrego wykonywania obowiązków pracowniczych wnosimy do osób krytykujących sprzedawców naszego sklepu o słowa przeprosin.
Wulgaryzmy jak również złośliwe i uszczypliwe komentarze zamieszczone w sieci świadczą dobitnie o braku kultury oraz braku poszanowania czyjejś ciężkiej pracy w handlu „za ladą”. Na szczęście są osoby, które potrafią wyrazić opinię nacechowaną obiektywizmem; za co dziękujemy.
Nadmieniamy, że zarząd Spółdzielni wraz z pracownikami uczestniczy czynnie w różnorakich akcjach niesienia pomocy osobom jej potrzebującej. Również personel sklepu piekarniczego aktywnie angażuje się w te przedsięwzięcia. Wynika to z faktu, że mamy pełną świadomość ludzkiej biedy i potrzeb społecznych naszego środowiska, lecz w tym względzie nasza działalność nie jest nacechowana chęcią osiągnięcia popularności i łatwego poklasku, a chęcią rzeczywistej i trafnej pomocy.
Rolą zarządu Spółdzielni w ramach codziennych obowiązków jest również mierzenie się z zachowaniem poprawnego wizerunku. W związku z powyższym oczekiwalibyśmy w tego typu sytuacjach odwagi, rzeczowej i popartej faktami wymiany opinii „face to face” w siedzibie Spółdzielni, a nie jednostronnego hejtu w wirtualnej przestrzeni.
Zarząd
Gminnej Spółdzielni Koronowo
P.S. Może doczekamy się w naszym Kraju systemowego rozwiązania skupu opakowań wielokrotnego użytku? Kiedyś tak było ….